Trådlöst internet ombord på Icelandair

Der er blevet installeret Wi-Fi på flere forskellige fly i Icelandairs flåde. Wi-Fi-forbindelsen opnås via en satellit. Forbindelseshastigheden svarer til en 3G-forbindelse.

Forbindelsen er velegnet til:

  • Hentning og afsendelse af e-mail
  • Surfing på internettet
  • Brug af sociale medier

Du kan købe Wi-Fi-tjenesten om bord på et fly, der er udstyret med aktivt Wi-Fi. Wi-Fi tilbydes uden beregning til to enheder på hver flyvning for passagerer, der har booket flyrejse på Saga Class, samt for Saga Gold-medlemmer.

Forbindelsen aktiveres, når flyet befinder sig i en højde over 10.000 ft. Efterfølgende er det enkelt at oprette forbindelse til Wi-Fi-netværket.

  1. Indstil din enhed til flytilstand, og aktiver derefter Wi-Fi på enheden.
  2. Vælg netværket "Icelandair Internet Access".
  3. Åbn din foretrukne browser, og tryk derefter på "Hent Wi-Fi", hvis du benytter en bærbar pc. I din telefon skal du enten vælge "Wi-Fi" eller "Complimentary"

Alle Icelandairs flyvninger med et Wi-Fi-udstyret fly forventes at have en Wi-Fi-forbindelse, men visse områder på nordamerikanske ruter er uden for dækning. Kortet nedenfor viser dækningen af Icelandairs ruter vist med lyserødt.

Der er nu installeret Wi-Fi på følgende fly:

FIA
Herðubreið
FIC
Magni
FII
Eyjafjallajökull
FIJ
Surtsey​
FIN
Eldborg
FIO
Krafla
FIP
Snæfell
FIR
Askja
FIS
Grímsvötn
FIT
Helgafell
FIU
Hekla Aurora
FIV
Katla
FIX
Hengill
ISD
Snæfellsjökull
ISF
Laki
ISK
Eldfell
ISY
Torfajökull
ISZ
Eiríksjökull
LLX
Skjaldbreiður
ISJ
Keilir
ISR
Ketildyngja
ISS
Dyngjufjöll
FIK
Bláfjall
ISL
Öræfajökull
ISK
Eldfell
ISN
Bárðarbunga
ISO
Svörtuborgir
ISV
Grábrók
Vores flyflåde

Du kan købe Wi-Fi-tjenesten om bord på et fly, der er udstyret med aktivt Wi-Fi. Wi-Fi tilbydes uden beregning til to enheder på hver flyvning for passagerer, der har booket flyrejse på Saga Class, samt for Saga Gold-medlemmer.

Spørgsmål og svar

  • On board

  • Vil der være enheder til lån ombord?

    Icelandair tilbyder i øjeblikket ikke udlån af Wi-Fi-enheder ombord.

  • Kan jeg gå adgang til www.icelandair.coms websted uden at købe tjenesten?

    Ja, alle Iceandairs websider kan åbnes uden at købe eller have rettigheder til Wi-Fi-tjenesten. 

  • Kan jeg genoplade min enhed om bord?

    Passagerer, der rejser på Saga Class og Economy Comfort, har en stikkontakt til en bærbar pc eller en mobilenhed, enten under sædet eller mellem sæderne. Hvert enkelt sæde har en USB-strømport, der kan benyttes til at genoplade de fleste enheder. Husk blot at medbringe dit eget USB-kabel.

  • Hvor hurtig er forbindelsen?

    Forbindelsen svarer til en 3G-forbindelse. Forbindelseshastigheden afhænger af selve anvendelsen om bord på flyet.

  • Hvorfor er forbindelsen ikke hurtigere?

    Wi-Fi-forbindelsen indhentes via en satellit, der befinder sig 36.000 km over jorden.  Flyet bevæger sig med en hastighed på 800 km/t, hvilket resulterer i en forbindelse med andre egenskaber end dem, der kendetegner forbindelser på jorden.

  • Hvilke former for betaling accepteres for denne tjeneste?

    Icelandair accepterer alle større kreditkort som betaling for denne tjeneste.  Forudbetalte kreditkort kan dog ikke bruges.

  • Hvad kan jeg foretage mig på Icelandairs Wi-Fi?

    Du kan surfe på internettet, sende og modtage e-mail, læse dine foretrukne websteder eller benytte sociale netværk. Bemærk, at visse aktiviteter med høj båndbredde kan være begrænsede. Du opnår den bedste ydelse ved at lukke alle apps, der kører i baggrunden.

  • Leveres tjenesten uden beregning for passagerer på Saga Class?

    Ja, hvis du har booket billet på Saga Class, tilbydes Wi-Fi-forbindelsen uden beregning til én enhed. I forbindelse med godkendelsesprocessen skal du oplyse bookingreferencen (seks tegn) og dit efternavn, som det fremgår af reservationen.  Der er instruktioner på Wi-Fi-portalen.

  • Tilbydes Saga Gold-medlemmer Wi-Fi-forbindelse uden beregning?

    Ja, på Wi-Fi-udstyrede fly tilbydes Wi-Fi for én enhed uden beregning for hvert Saga Gold-medlem.  Du skal indtaste dit Saga Club-nummer, når du booker flyvningen. I løbet af godkendelsesprocessen skal du oplyse Saga Club-nummeret og bookingreferencen (seks tegn).

  • Hvordan opretter jeg forbindelse til Wi-Fi om bord?

    Hver enkelt Wi-Fi-enhed er unik, så Icelandair kan ikke bidrage med forbindelsesinstruktioner i disse ofte stillede spørgsmål.  I sædelommen finder du et Wi-Fi-kort med oplysninger om tjenesten.  Sørg for, at din enhed, telefon og/eller tablet befinder sig i flytilstand, og at du har aktiveret Wi-Fi på enheden.  Åbn derefter browseren, hvorefter Icelandairs Wi-Fi-portalside åbnes.  Hvis du er passager på Saga Class eller Saga Gold-medlem, kan du benytte funktionen uden beregning. Alternativt skal du tilkøbe tjenesten.

  • Hvorfor kan jeg ikke få adgang til webstederne, selvom jeg har gennemført køb/godkendelse af Wi-Fi?

    Årsagen kan være, at flyet i øjeblikket befinder sig i et område uden Wi-Fi-dækning. Kontroller dækningen på Wi-Fi-kortet, der befinder sig i sædelommen eller i Wi-Fi-portalen.  Du kan sammenligne dækningen med flyruten i flyets underholdningssystem for at bekræfte, at der ikke er dækning i øjeblikket.

  • Hvad er Row44?

    Det er navnet på den virksomhed, der tilvejebringer Wi-Fi-forbindelsen for Icelandair.

  • Vil min kreditkortudbyder føje gebyrer til prisen?

    Visse kreditkortselskaber opkræver muligvis et gebyr for valutaveksling, hvis en lokal valuta benyttes i stedet for euro. Der opkræves muligvis yderligere gebyrer. Spørg evt. din kreditkortudbyder.

  • Jeg oplever problemer med at købe tjenesten. Hvad kan årsagen være?

    Årsagen kan bl.a. være:  Manglende eller forkerte oplysninger i felterne i forbindelse med køb.  Forkert kreditkortnummer, forkert udløbsdato eller forkert indtastet sikkerhedskode.

  • Jeg er Saga Gold-medlem, og jeg kan ikke opnå godkendelse. Hvad kan problemet være?

    Før systemet kan godkende dig, skal dit Saga Club-nummer være omfattet af reservationen.  Hvis det ikke fremgår af bookingen, kan du indtaste det ved at åbne Icelandairs hjemmeside og vælge "Mine rejser". Log på ved at indtaste din bookingreference og efternavn, indtast dererfter dit Saga Club-nummer sammen med den nødvendige information, og gem oplysningerne.  Du bør nu kunne logge på vha. din bookingreference og dit Saga Club-nummer.  Hvis problemet vedvarer, kan du – næste gang du har forbindelse til internettet – sende en e-mail til wifi@icelandair.is og beskrive problemet, og forhåbentligt vil det løse problemet inden din næste flyvning.  Du kan benytte betalingsmetoden til at få adgang til internettet.

  • Optjener jeg Saga Points, når jeg køber Wi-Fi-tjenesten?

    Wi-Fi-købet er i øjeblikket ikke tilknyttet Saga Club.

  • Kan jeg købe Wi-Fi-tjenesten før flyvningen?

    Nej, det er ikke muligt.  Køb kan kun finde sted under flyvningen, når Wi-Fi er blevet aktiveret.

  • Kan jeg bruge en VPN-forbindelse, når jeg har logget på Wi-Fi?

    Icelandairs Wi-Fi understøtter de fleste større VPN-mærker, men du oplever muligvis forskelligartede resultater fra flyvning til flyvning.

  • Skal jeg logge af Wi-Fi?

    Nej, du behøver ikke at logge af.

  • Kan jeg skifte Wi-Fi-adgang mellem enheder?

    Den købte/medfølgende Wi-Fi-forbindelse er gældende for én enhed. Hvis du har fået tildelt eller købt tjenesten på din bærbare pc, kan du ikke åbne den samme Wi-Fi-forbindelse på din tablet m.v.

  • Hvor mange fly har Wi-Fi?

    Icelandair bestræber sig på at udstyre alle fly med en Wi-Fi-forbindelse. I spidsbelastningsperioder er visse fly dog muligvis ikke udstyret med Wi-Fi.

  • Vil alle flyvninger til Icelandairs destinationer have Wi-Fi?

    Alle flyvninger med et Wi-Fi-udstyret fly forventes at have Wi-Fi-forbindelse.  Der kan være visse begrænsninger på bestemte flyvninger.  Informationskort i sædelommen foran dig viser Wi-Fi-dækningen på Icelandairs ruter.

  • Hvordan ved jeg, om flyet har Wi-Fi?

    Du kan se et Wi-Fi-ikon, når du stiger om bord på flyet.

  • Hvilken type enhed har jeg behov for?

    Det eneste, du skal bruge, er en Wi-Fi-aktiveret enhed med en internetbrowser.

  • Skal jeg indstille min enhed til flytilstand?

    Ja, din enhed skal være i flytilstand i løbet af alle flyvningens faser.  Bemærk, at du skal aktivere Wi-Fi på din enhed, når du har valgt flytilstand.

  • Hvad er Wi-Fi?

    Wi-Fi er en populær teknologi, der gør det muligt for en elektronisk enhed at udveksle data trådløst (vha. radiobølger) via et netværk, herunder hurtige internetforbindelser. Den benyttes over hele verden på såkaldte hotspots, offentlige områder, kontorer og private hjem til at opnå adgang til internettet.

  • Hvor finder jeg mit bookingreferencenummer?

    Dette er en kode med seks tegn på din billet såvel som på det mobile boardingpas.

  • Er det muligt at benytte PayPal til at købe tjenesten?

    Nej, det er ikke muligt.

  • Er det muligt at bruge Saga Points til at købe Wi-Fi-tjenesten?

    Nej, det er i øjeblikket ikke muligt.

  • Hvordan vises omkostningerne for Icelandair Wi-Fi på mit kreditkortudtog?

    Posteringen fremgår som "ROW44 Icelandair Wi-Fi".

  • Når jeg har købt Wi-Fi, vil systemet så huske mig på fremtidige flyvninger?

    Nej, Wi-Fi-systemet anvender ikke brugerens login-oplysninger imellem flyvninger.

  • Hvad koster denne service?

    Prisen varierer. Saga Class passagerer og Saga Gold medlemmer kan få gratis Wi-Fi på to enheder. 

  • Er det sikkert at benytte Wi-Fi om bord på flyet?

    Ja. FAA og EASA er myndighedsorganerne for flysikkerhed og har omhyggeligt evalueret effekten af dette system på flyoperationer. FAA's og EASA's sikkerhedsgodkendelser illustrerer åbenlyst, at systemet er sikkert og ikke udgør nogen driftsrisici i forhold til flyoperationer.

  • Hvornår kan jeg bruge Wi-Fi?

    You will be able to connect as soon as you want, and the connection will be active throughout your flight.

  • Hvorfor vælge Icelandair?

    75 års erfaring. Kortest effektive flyvetid. Gode forbindelser. Konkurencedygtige priser. Præcise. Gratis bagage. Gratis sædevalg. Uendeligt mange underholdningstilbud og Wi-Fi om bord. Med andre ord, vi håber, at du flyver godt med Icelandair.

  • Icelandairs flyflåde

    Islands unikke centrale placering mellem Europa og Nordamerika er nøglen til Icelandairs netværk med Island som midtpunkt ledsaget af vores effektive, økonomiske flåde bestående af Boeing 757-fly.