Blinde passagerer med førerhunde:

En blind passager med førerhund må have hunden med i kabinen, men hunden skal føres i snor og have mundkurv på. Hunden må ikke optage et sæde og heller ikke blokere gangen. Der skal om nødvendigt søges om tilladelse til at medbringe hunden til transit- og destinationsland. Icelandair kan ikke gøres ansvarlig, hvis en førerhund nægtes adgang til eller transit gennem noget land.

Gravide:

Kvinder, som er i sidste måned af graviditeten, skal medbringe et lægecertifikat, som skal være udstedt højst 72 timer før rejsens begyndelse.

Kørestolstjeneste:

Icelandair tilbyder passagerer med bevægelsesbesvær tjenester i henhold til IATA-kategorierne. De aftalte kategorier, som Icelandair leverer, er:

  • WCHR (kørestol til rampe): Passageren har behov for en kørestol til afstanden til og fra flyet og indgangen men kan gå op og ned ad trapper og kan bevæge sig til og fra kabinesædet.
  • WCHS (kørestol til trapper): Passageren har behov for en kørestol til afstanden til og fra flyet og indgangen, kan ikke gå op og ned ad trapper og skal bæres op og ned fra flyet. Passageren kan dog bevæge sig til og fra kabinesædet.

Hvis passageren kræver yderligere kørestolsassistance, bedes du kontakte det nærmeste Icelandair-salgskontor og angive omfanget af nødvendig hjælp samt oplyse, om passageren rejser med egen kørestol, og om denne er elektrisk.

Portable Oxygen Concentrator (POC) systems:

Icelandair allows the following Portable Oxygen Concentrator (POC) systems onboard.

  • AirSep LifeStyle
  • AirSep Focus
  • AirSep Freestyle 5
  • Delphi RS-00400
  • DeVilbiss Healthcare Inc. iGO
  • Inogen One
  • Inogen One G2
  • Inogen One G3
  • Inova Labs LifeChoice Activox
  • International Biophysics Corporation Lifechoice / Inova Labs LifeChoice
  • Invacare SOLO2
  • Invacare XPO2
  • Oxlife Independence Oxygen Concentrator
  • Precision Medical EasyPulse
  • Respironics EverGo
  • Respironics SimplyGo
  • SeQual Eclipse
  • SeQual Saros


Conditions for use of POC

Rejsende med kæledyr:

Venligst klik her for information om at rejse med kæledyr.

Icelandairs allergipolitik

Icelandair kan ikke garantere, at miljøet om bord på vores fly er allergenfrit. Vi anbefaler derfor på det kraftigste, at passagerer med alvorlige allergier, der kan udløse en anafylaktisk reaktion, medbringer en EpiPen®-adrenalinautoinjektor og eventuel anden medicin, de måtte få behov for.

De tilbudte måltider på Icelandairs flyvninger indeholder ikke jordnødder eller jordnøddeprodukter, såsom jordnøddesmør, selvom der kan forekomme sporelementer fra jordnødder i måltiderne.

Desuden kan der være trænødder (f.eks. mandler) i måltider om bord på flyet, og nogle gange tilbydes der fisk og skaldyr på Saga Class. Det er desværre umuligt at fjerne trænødder, fisk og skaldyr fra kabinen.

Er der et tilfælde med alvorlig jordnøddeallergi, kan vores kabinepersonale bringe en allergimeddelelse om bord på flyet, hvor de andre passagerer anmodes om at undlade at spise fødevarer, der indeholder jordnødder. Kontakt Icelandairs kundeservice minimum 48 timer før afgang på tlf. 33 70 22 00 (tryk 1) og fremsend lægeerklæring for at anmode om en allergimeddelelse.

Vi må imidlertid understrege, at Icelandair på ingen måde kan begrænse, at andre passagerer medbringer eller spiser deres egne fødevarer om bord på flyet, som kan indeholde jordnødder eller andre allergener. Det er derfor muligt at finde spor efter jordnødder på sædepuder og -polstring, på armlæn, bakkeborde eller andre steder i kabinen.

Særlig assistance

Vi er glade for at kunne tilbyde vores passagerer assistance. Hvis du har behov for særlig assistance, send os venligst din forespørgsel. Særlig assistance inkluderer, men er ikke begrænset til, kørestolbrugere, eskortassistance for blinde og svagtseende og assistance med udstyr/baggage i forbindelse med eventuelt handicap.

Kræves
Kræves Max characters exceeded