27.11.2013 08:14

Icelandair sendte for nylig svenske Instagrammer/fotograf Christoffer Collin aka „wisslaren“ til Island for at øge interessen for destinationen og dermed rejser til Island og det lykkedes: Næsten 1 mio. „likes“ på en uge.

Sideløbende med den konventionelle marketingkampagne i efteråret valgte Icelandair, at gå mere utraditionelt til værks for, at få flere til at få øjnene op for Island som næste rejsemål. Det skal tages helt bogstaveligt, for det sociale og billeddrevne medie Instagram var, som nævnt, distributionskanalen til formidling af islandsk stemning.  Der var ingen bundne opgaver, tværtimod var det helt op Christoffer selv, hvad han ville dele. Projektet lykkedes og budskabet er nået ud til en meget stor gruppe.

Christoffer Collin/“wisslaren“ er ikke hvem-som-helst for han har intet mindre 444.000 followers på Instagram så budskabet om Island er nået vidt omkring. Icelandairs samarbejde med „wisslaren“ varede en uge og resultaterne taler for sig selv:

- 49 fotos fra Island

- 20.276 „likes“ i gennemsnit pr. foto

- 198 kommentarer i gennemsnit pr. foto

- I alt 993.511„likes“

- I alt 9.701 kommentarer

Som en ekstra bonus fik @Icelandair yderligere 250 followers i løbet af Islands-projektets varighed. Der kan drages en enkel og positiv konklusion og det har naturligvis inspireret til, at fortsætte ud af samme spor.